موتورهای بالای 250 سی سی یا اصطلاحا موتور سنگین در ایران وسایل نقلیه ای خاصی برای افراد خاص محسوب می شوند.بر اساس قانون فعلی راهنمایی و رانندگی این موتورها نمی توانند پلاک دریافت کنند اما استفاده از نمونه های مجاز و سند دار آن ها برای تردد خارج شهری و از محل خانه تا پیست مسابقه با رعایت کردن ضوابطی ممکن است.
نکته مهم برای لذت بردن از یک موتور سیکلت قوی و سریع، فارغ از شرایط استفاده و محدودیت های قانونی، یک نمونه قانونی با قیمت مناسب است.بازار داغ و نسبتا پر رونقی برای معامله موتور سیکلت های سنگین وجود دارد اما بسیاری از نمونه های این موتورها در واقع به صورت غیر قانونی و از مبادی قاچاق به کشورمان راه یافته اند و در هیچ حالت مجوز استفاده برای آن ها صادر نمی شود.
نمونه های دیگری هم وجود دارند که با پرداخت عوارض و تعرفه های گمرکی به صورت صفر کیلومتر و قانونی به پشت ویترین نمایشگاه های موتورسیکلت راه می یابند اما قیمت بسیار بالایی دارند و آن ها برای بسیاری افراد عملا غیر ممکن است.
در این شرایط گروه صنعتی کانال مثبت که اولین باشگاه موتور سواری ایران هم محسوب می شود،راه حل سومی را در راستای عرضه موتور سیکلت های سنگین قانونی و مجاز ابداع کرده است.این گروه موتورسیکلت های خود را به صورت قطعات منفصله یا CKD به کشور وارد می کند و بعد از مونتاژ آن ها به صورت مونتاژ داخل با تعرفه گمرکی و قیمت کمتر، محصولات خود را راهی بازار می کند.
جالب است بدانید که موتور سیکلت های دوکاتی،یاماها،سوزوکی،کاوازاکی،هوندا و …که توسط این گروه صنعتی مونتاژ می شوند، شماره شاسی و VIN کد مخصوص کانال مثبت را دریافت کرده و به همین واسطه نیز به شکل قانونی و موثق سند دریافت می کنند.این در حالیست که موتور سیکلت های تولیدی به این روش با قیمت مناسب تری نسبت به نمونه های کامل و وارداتی به می رسند.
از طرف دیگر باشگاه کانال مثبت با فدراسیون اتومبیل رانی و موتور سواری کشورمان نیز ارتباط دارد و اران موتورسیکلت های این باشگاه، می توانند با رعایت ضوابط از دوره های رایگان آموزش در پیست آزادی تهران بهره مند شوند و از خانه تا پیست را از طریق اتوبان با موتور سیکلت های سریع خود طی کنند.
موتور سیکلت و اسکوتر موتور ,سیکلت ,نمونه ,قانونی ,قیمت ,سنگین ,موتور سیکلت ,کانال مثبت ,موتور سواری ,قیمت مناسب ,موتور سنگین منبع
درباره این سایت